אחרי 40 יום על האי כרתים! מה היה בקצרה. 

בוקר טוב עולם מסלוניקי

תקשיבו בינתיים אני לא אתייחס לסלוניקי, עניינו עכשיו! האי כרתים!

אחרי 40 יום באי, יש לי הרבה מה לכתוב ולגיד לכם!

נחתי בהירקליון עיר הבירה של האי, במרכז מזרח על החוף הצפוני של האי. יצאתי מהתרמינל וישר פגשתי את חברי הכרתי אותו לפני איזה שנתיים בעיר מגוריי חיפה, דרכו הגעתי לעבוד כאן. וזה התחיל ב 22/8.

הגעתי לכאן לחיות, לטייל ולעבוד. הגעתי בשיא העונה ממש, ימים ראשונים היו לי כל כך עמוסים, הרבה נסיעות, מלא מפגשים עם אנשים חדשים, וצריך גם לזכור מלא מקומות. השילוב הכל ביחד זה אחלה עירבוב ואחלה סטייל חיי.

העבודה שלי כאן נציג ומדריך לכמה חברות, לאסוף מטיילים משדה תעופה, להעביר אותם בהסעות לבתי המלון, להציע השירותים שלנו למכור טיולים או אטרקציות, וכמובן להיות מוכניפ לכל תרחיש שהוא, להקשיב לתלונות, לטפל בהן, לעזור למטיילים, בתכנון הטיולים שלהם.

אזור העבודה שלנו זה בכמה כפרים שבין עיר הבירה הירקליון עד איזה 40 קמ למזרח, אשר באמתע יש לנו את הכפר הגדול והמרכזי איפה שרובם מתאכסנים חירסוניסוס/הירסוניסוס.

אני גרתי בעיירה, יחסית באמצע האזור עבודה שלנו, שם העיירה "קאטו גוביס", והאמת הרגשתי עצמי גר בבריטניה מרוב הכמות של התיירים הבריטים בעיירה, גם בכל האזור כמעט כך. לפגוש את המקומיים היוונים באזור לא קל, כמות האשנים והתיירים שרואים בתקופה הזאת היא רק בין אפריל לאוקטובר. ובחודשים האחרים האזור כמעט ריק.
אז איפה המקומיים ומי הם בכלל? תמשיכו בקריאה ותקבלו את התשובה!

קם מוקדם בבוקר, כך זה השעון הביולוגי שלי, ממש מעט מקרים קם אחרי שבע וחצי בבוקר. הליכה ממש קצרה לסופר מרקט לידי, לקנות קפה, קפה קר, "פרידו" ברע שמזמין צריך לגיד גם כמה סוכר לשים, מהבחורה שמכינה את הקפה כל יום למדתי קצת יוונית, היא שם בכל בוקר.

המשפט הזה בכל בוקר מול העיניים שלי!

יושב על אחד הספסלים בחוף, שותה את הקפה, הלאה יש לי את האפשרויות הבאות:
1- לנסוע לשדה תעופה, במקרה ויש לנו הגעות ולהעביר את התיירים לבתי המלון.
2- לנסוע לאיזה בית מלון לאכול ארוחת בוקר
3- שלא יהיה לי כלום לעשות, ופשוט מאוד לנוח באיזשהו מקום או לצאת ליום טיול
4- להדריך איזה טיול

ביום יום אני פוגש אותם האנשים בעבודה, אנשי הביטחון, נציגים ומדריכים, נציגי השכרות הרכב, נהגי אוטובוס ומוניות, עובדי הקבלה בבתי המלון, מלצרים ועוד. כולם כמעט עובדים כל יום יש כאלה שאולי יצא להם איזה יום חופש אבל ממש מעט, בעצם היוונים עסוקים בעבודה מאפריל עד אוקטובר.
ובחזרה לגבי השאלה, איפה המקומיים?!!
הם בעבודה, כן עובדים, ועובדים ממש מהלב ונהנים, והסיפור עם העניין של האבטלה ואם הם עצלנים לא עובדים!! אלה דעות קדמות שהיו לי, ואי עכשיו בטוח שזה לא נכון עכשיו.
ואני אוסיף על זה שהיוונים הם לא היחדים המקומיים! מה זאת אומרת.
אנשים רבים מרחבי העולם, מכל מיני תרבויות, ושפות שונות נפגשים כאן גם בעבודה, הם הופכים את האזור הזה לבית שלהם, לתקןפה של איזה 7 חודשים, יש כאלה שהם כבר נשאו ליווני או יווניה ויש להם כבר משפחה.

היום 3/10 אני בסלוניקי, עוד כמה שעות נוסע באוטובוס לסקופיה בירת מקדוניה (המדינה) ומשם נראה 🙂

הפוסט הבא, כרתים בכללי ואיך לתכנן טיול
יאסו

כתיבת תגובה